Finalisten Food Boost Challenge 2025

Het studententeam Flatta van Hogeschool Inholland is door de vakjury én het publiek uitgeroepen tot winnaar van de Food Boost Challenge 2025! Het innovatieve idee om met flatbreads, bestaande uit 30% groente, en rijk aan vezels, jongeren te verleiden tot gezondere en meer plantaardige keuzes werd verkozen tot het meest veelbelovende concept van deze derde editie. Met het winnen van de vakjuryprijs en de publieksprijs samen, sleepte dit team beide hoofdprijzen in de wacht: de twee geldcheques ter waarde van respectievelijk €2.500 en €500,-.

Volgens de vakjury waren de haalbaarheid van het concept en de mate waarin het concept was doordacht doorslaggevend voor de winst. Ook maakte het team indruk met hun pitch en antwoorden op vragen. Zo had het team precies voor ogen waar het break-even point voor hun product lag.

Flatta won naast de vakjuryprijs ook de publieksprijs met 24% van de bijna 700 stemmen. Team Power Bites van MBO Westland won de runner-up prijs met 17% van de stemmen.

De vakjury verkoos Team Food Boost Truck als runner up. Het sociale aspect van voedseleducatie voor scholieren door scholieren sprak aan, evenals een goed doordacht plan voor een realistische implementatie. De derde plek ging naar Team Nourish, die jongeren wil helpen om makkelijker en sneller gezondere keuzes te laten maken in de supermarkt met een speciaal hiervoor ontwikkeld jongerenschap in de supermarkt. Een vernieuwend concept, maar waar nog wel aan geschaafd dient te worden zodat het past binnen de huidige claimswetgeving. Team Food Boost Truck en Team Nourish zijn beiden afkomstig van Hotelschool The Hague.

Team Nourish
The Noodle Stop
The Green Wall
Power Bites
Fit Fuel
Fast & Fit
Flatta
Dip it!
Kooklab Challenge
The Food Boost Truck

Kom naar de finale en maak de pitches live mee!

Wil jij bij de finale aanwezig zijn? Meld je dan hier aan. Wees er op tijd bij…

We hebben een maximum aantal beschikbare plaatsen.

Datum: donderdag 15 mei, World Horti Center in Naaldwijk.
Inloop vanaf 14.30u.